Thursday 22 December 2016

5 Tips how to avoid sleepiness in office

Sleepy.  Surely we often feel each day, activities and lack of enough break flavor drowsiness will easily stood ourselves.  The cause is not just the lack of sleep, excessive when we consume any food could be one factor we are sleepy. Controlling the sense of drowsiness any passable difficult to control, especially as we struggled with the work inevitably we must consistently to finish the job.  Maybe for some people already have tips and tricks his own way in order to reduce the sense of drowsiness which impressed all of a sudden, the less we coat a food or drink that can prevent excessive drowsiness; 

 1.  Coffee 





Minuman this one is easy once we search, easy once we found.  Among the most liked drinks this is one men.  In addition to minimize drowsiness, generally coffee has indeed attached in Indonesia. Anytime we menyeduhnya either morning, noon or night though.  No wonder the Office workers often rely on drink this one in order to counter the sense of kantuknya.  Even so, consuming coffee is not recommended in berelebihan, of course we have a measure not anytime we recommend you consume coffee drinks?? 

 2.  Dark Chocolate 



Nah, ... in addition to expelling drowsiness by consuming coffee drinks.  There are other ways for those who don't like coffee drinks, we can replace it by consuming dark chocolate.  Drink this one has benefits and powerful to ward off drowsiness.  Content on Dark Chocolate, namely iron and magnesium that would keep us active and excited again because both of these substances can membangkitan our energy throughout the day. 

 3.  The consumption of spicy food 



Wah it turns out that consume spicy foods can also minimize the drowsiness tablets?? Consuming spicy food is not always ugly or harm the body, certainly for our food intake should alert set up and smarter when is time consuming spicy food.  Consuming spicy food in General could give us the energy so that the body has already begun to weary bias excited again.  If it is, we feel has already started to evaporate when the Office, campus or other places doesn't hurt us a little bit of spicy food in order to consume the eyes back literacy and energy could awake again. 

 4.  White water 


 

Hampir per day we need white water.  No wonder almost even in urban office workers, school children or students commonly once we encounter brought a bottle of drink white water dikantong tuck their bags.  In addition to expelling drowsiness disiang day, consuming water good for health benefits will also add to the body to keep it fresh and energetic again, because it can be so we are experiencing drowsiness because of the factor of dehydration and exhaustion will be our activities each day. 

 5.  Banana 


 

Buah this one is a lot of various his name.  In addition to cheap and easy to find, bananas are also rich in benefits.  One of them resolve excessive drowsiness disiang day.  Dagingany plush and yellow color which is ripe banana fruit, too much favored among children or adults.  By consuming a banana eating body will feel refreshed at the same time make the sugar levels in the blood become stable as well as facilitate a bowel movement.  


Itulah food or drink to get rid of disiang sleepy day.  But notice the Yes guys, when we feel always drowsy disiang prolonged today then it could be said to be something unnatural and may be a sign that something went wrong in our bodies. 

================================
In Indonesia



MENGANTUK. Sudah pasti sering kita rasakan setiap harinya, aktifitas yang padat dan kurangnya istrahat yang cukup rasa ngantuk akan mudah hinggap di diri kita. Penyebabnya tidak hanya kurangnya tidur, berlebihan saat kita mengkonsumsi makanan pun bisa menjadi salah satu factor kita mengantuk.Mengendalikan rasa ngantuk pun lumayan susah untuk dikendalikan, apalagi saat kita bergelut dengan pekerjaan mau tidak mau kita harus konsisten untuk menyelesaikan pekerjaan tersebut. Mungkin untuk sebagian orang sudah punya tips dan trik caranya sendiri agar bisa mengurangi rasa ngantuk yang terkesan tiba-tiba, sedikit kita ulas makanan atau minuman yang dapat mencegah rasa kantuk yang berlebihan ; 

1. Kopi

Minuman yang satu ini mudah sekali kita cari, mudah sekali kita temukan. Kalangan yang paling banyak menyukai minuman satu ini ialah kaum laki-laki. Selain meminimalisir rasa kantuk , umumnya kopi memang sudah melekat di kalangan Orang Indonesia.Kapan saja kita menyeduhnya entah pagi, siang ataupun malam sekalipun. Tak heran jika para pekerja kantoran sering sekali mengandalkan minuman yang satu ini guna melawan rasa kantuknya. Meskipun demikian, mengkonsumsi kopi tidak dianjurkan secara berelebihan, tentu kita punya takaran bukan kapan saja sebaiknya mengkonsumsi minuman kopi??

2. Dark Chocolate

Nah,… selain mengusir kantuk dengan mengkonsumsi minuman kopi. Ada cara lain bagi yang tidak menyukai minuman kopi, kita bisa menggantikannya dengan mengkonsumsi dark chocolate. Minuman yang satu ini pun mempunyai manfaat dan ampuh untuk mengusir rasa kantuk. Kandungan pada Dark Chocolate  yaitu zat besi dan magnesium yang akan membuat kita aktif dan bersemangat kembali karena kedua zat ini bisa membangkitan energy kita sepanjang hari.

3. Konsumsi Makanan Pedas

Wah ternyata mengkonsumsi makanan pedas pun bisa meminimalisir rasa kantuk loh?? Mengkonsumsi makanan pedas tidak selalu jelek atau membahayakan tubuh, tentu untuk asupan makanan  kita yang harus waspada mengatur dan lebih pintar kapan saatnya mengkonsumsi makanan pedas. Mengkonsumsi makanan pedas pada umumnya bisa memberikan kita energy sehingga tubuh yang sudah mulai letih lesu bias bersemangat kembali. Jika, kita merasa sudah mulai menguap ketika dikantor, kampus ataupun ditempat lainnya tidak ada salahnya kita sedikit mengkonsumsi makanan pedas agar mata kembali melek dan energy bisa terjaga kembali.

4. Air Putih

Hampir setiap hari kita membutuhkan air putih. Bahkan tak heran jika hampir di perkotaan pekerja kantoran, anak sekolah ataupun mahasiswa sering sekali kita jumpai membawa sebotol minuman air putih yang diselipkan dikantong tas mereka. Selain mengusir rasa kantuk disiang  hari, mengkonsumsi air putih sangat baik untuk kesehatan juga menambah manfaat akan tubuh agar tetap segar dan berenergi kembali , karena bisa jadi rasa kantuk yang kita alami karena factor dehidrasi dan kelelahan akan aktifitas kita setiap harinya.

5. Pisang

Buah yang satu ini banyak beragam macam namanya. Selain murah dan mudah dicari, buah pisang juga kaya akan manfaat. Salah  satunya mengatasi rasa kantuk yang berlebihan disiang hari. Dagingany yang empuk serta warna kuningnya yang sudah matang, buah pisang juga banyak disukai dikalangan anak-anak atau pun dewasa. Dengan mengkonsumsi satu buah pisang makan tubuh akan terasa segar kembali sekaligus membuat kadar gula dalam darah menjadi stabil serta mempermudah gerakan usus. 

Itulah makanan atau minuman untuk menghilangkan rasa ngantuk disiang hari. Namun perhatikan ya guys, apabila  kita merasa selalu mengantuk berkepanjangan disiang hari maka bisa dikatakan sesuatu yang tidak wajar dan mungkin suatu pertanda bahwa ada yang tidak beres didalam tubuh kita.

0 on: "5 Tips how to avoid sleepiness in office"